Dag 5 : op naar de kamelen

21 augustus 2017 - Marrakech, Marokko

Sjaloom ! 7u ontbijt na een bijna slapeloze nacht, geen airco op de kamer
Busje in voor een 10u durende rit naar Sahara.
2 breaks onderweg : 1 bij de volkstuinen van de nomaden, die tijdens de winter in het stadje verblijven en binst de zomer terug 'de desert' in en 1 voor lunch, zelfde kaart, zelfde drankjes....enkelen van de groep zijn ziek van het marrokaanse eten, die vasten een beetje, wie op zeker wil spelen eet een magnun
Dan lange rit (met de nodige pit- en fotostops) naar de Sahara. Nog een korte wandeling door de Canyon waar ze delen van de film 'the mummie 2' opgenomen hebben en waar een rotsklimmer in no time van op de grond, zonder touwen of beveiliging 15 meter hoog zat.
Aangekomen in 'nasser palace' , waar we drinken konden kopen en een douchke pakken want in de nomadententen is niet voldoende water... de dromedaris op. Lange rij allemaal dromedarissen achter mekaar, mooi om te zien. De Sahara...echt de moeite hoor, weer een heleboel foto's genomen, vele schemeren, want vanop nen dromedaris is dat niet zo evident é, dat wipt nogal maar we kregen er maar nie genoeg van. Normaal moesten we de zon zien zakken in de ...maar we hadden pech, wolken verdoken de zon, dan maar direct verder naar de nomadententen, eerst een theetje om wat bekomen van de rit , dan ons plaatsje in een tent ( 2 personen met dubbel bed en licht!) en dan avondmaal, je raadt het nooit,,,,,tajine with chicken and vegetables, we moesten vroeg uit de veren(5u) dus wij gaan slapen in de snikhete tent met op de achtergrond wat tromgeroffel en zang
Tot morgen..