Belgium here we come again!

21 september 2023 - Montreal, Canada

Vandaag maken we voor de laatste keer onze valiezen voor de afreis naar Wevelgem. Daar we maar om 16h op het vliegveld moeten zijn profiteren we ervan om onze laatste stappen in Vieux Montreal te zetten. Wat slenteren in de mooie winkelstraat, nog een crêpe bij Suzette en nog de laatste souvenirs inslaan. We zijn klaar om met de metro terug te keren. MAAR dit loopt niet zoals verwacht. Nog maar pas binnen horen we de melding: Please evacuate asap because of a fire. De brandgeur is al aanwezig en we horen brandweerwagens met loeiende sirenes voorbij rijden. Er komt wat lichte paniek opzetten want de metrolijnen worden een tijd stilgelegd en... We moeten naar het vliegveld. Een poging om de bus te nemen mislukt, dus maar met een taxi tot onze hostel om toch op tijd te zijn.

De hartslagen hebben efkes gepiekt!!!

We geraken vlot door alle controles (ook Marleen heeft deze keer niet gepiept) . De vlieger op , een goeie vlucht gehad en nu op de trein naar Wevelgem.

Einde van een zalige en deugdoende reis👌