Nu begint de echte ontdekking van Rome !

25 september 2019 - Rome, Italië

Op 't gemak opgestaan, heerlijk geslapen... naar het ontbijt. Alles erop en eraan, cappuccino, pistoleetjes, geroosterde boterhammekes, fruit, yoghour enz...

Dan , na wat uitleg van ons Michelleke van de receptie in verband met de Metro en de bus en welke highlights we konden doen,op weg met de bus (bijna de verkeerde kant opgestapt mrrrrr...);

Eerst het Colosseum, amaai wat een wachtrij, maar met onze Roma Pass konden we een ticket ophalen met een tijdstip om binnen te gaan en zo knden we na 20 minuutjes het Colosseum binnen :-)

K--o--l--o--s--s--a--a--l !! Rondgewandeld boven en beneden en wat foto's genomen voor de fotoalbum (in de zengende hitte) en dan terug buiten (na een kinderbureno genuttigd te hebben = middagmaal) richting Forum Romanum (Marleen loopt ondertussen rond met een vuile witte rok, omdat ze zich overal neerzet waar ze kan , maar wie doet er dat nu met een witte rok aan !) , rondgewandeld, ook heel mooi en dan als afsluiter Palantine Hill.

Op zoek gegaan achter een ijsje om de innerlijke mens sterken voor de wandeling (via de winkelstraat) die eraan kwam naar Villa Borghese. We hadden het goeie voornemen om geen winkels binnen te gaan maaar met die solden.....

Een afslag naar de Trevi-Fontein, mooi, maar veel volk en moeilijk om mooie foto's te nemen zonder teveel vreemd volk erop.

Verder gewandeld naar de Spaanse Trappen, veeeeel trappen omhoog, veel te veel ...voor ons....

Nu richting Piazza del Populo, tijd voor een lekker koffietje en om ons voeten wat te laten rusten. We zaten op ons gemak hoor maar toch moesten we nog verder, weer een voer trappen naar Villa Borghese...groot ...heel uitgestrekt...mooi zicht op Rome...we beginnen wat moe te worden en kijken uit om richting Barbini te gaan waar er nogal wat restaurantjes zijn en waar we ook de bus moeten nemen om terug te keren. Toch nog een stop in een schoenenwinkel en ...nieuwe sandalen gekocht... as superblij..een koopje...

Bij Barbini aangekomen, veel bistrootjes , eentje met vriendelijke garçon Marco die ons een prosecco aanbood..dat konden we toch niet weigeren é. Hééél lekker eten en ondertussen nog nen sjaal gekocht.

Dan terug naar het hotel en na een deugdoende douche in terug vlotjes in slaap gevallen.