Kingston

19 september 2023 - Kingston, Canada

Vandaag vertrekken we voor een dagje Kingston. Elke dinsdag is er op het plein voor de City Hall (Springer Market Square) een bonte Public Market . Wat slenteren op een markt zien we wel zitten. Maar de ontgoocheling is groot bij onze aankomst. Er staan slechts 5 kraampjes. Een vriendelijke marktkramer raadt ons aan om zeker de 1000 islands Cruise te doen. Het visitor center waar we tickets moeten kopen is gesloten. Weerom zien we de boottocht in het water vallen.  MAAR  gelukkig komen we Margaret tegen die heel verwonderd is als we ons verhaal doen (WHAAAT !!!😮😮😮roept ze luid). Ze heeft compassie met ons en springt in haar auto zodat wij haar kunnen volgen tot aan de afvaart van de boot. Nu de nog de tickets kopen en deze keer zijn we wel op tijd om de boot te halen. We nemen plaats op het hoogste dek. We schrikken ons een bult wanneer we plots Swaze, 1 minuut vóór vertrek, de boot weer zien afstappen, lopend naar het inchek-loket om nog vlug een plannetje van de 3-uur-durende cruise te halen. ⛴️

We varen o.a. langs de Millionaire's Row en ' The Boldt Castle'.

PS: wist je dat een eiland pas een eiland is van zodra er 1 boom op staat?

Daarna nog even een wandeling langs de haven waar we 3 Martellotorens zien. (Restanten van een bewogen verleden).

Een mondje eten hoort er zoals altijd ook weer bij. Bij het stappen naar de auto lokt muziek ons naar een plein waar we ons wagen aan een korte basiscursus salsa dansen.

Moe maar heel voldaan keren we huiswaarts.

Morgen etappe 2 - terug naar Montreal

Daaaag

Marleen, Katleen en Swaze

1. Daisy Van de Walle:
    20 september 2023
    Wat een mooie foto's heb ik al zien passeren. Jullie genieten echt he. ☺️
  2. Manon:
    20 september 2023
    Heel mooie reis.Soms wel wat ontgoocheld,maar dat houdt de spanning in van de reis.Veel plezier nog.Vele groetjes