Wauw, Abu Simbel !!!

17 augustus 2018 - Qesm Al Wahat Al Khargah, Egypte

Onmenselijk vroeg wake-up call : 3u15 !

Potje koffie en met ons hoofdkussen en ontbijt de bus op richting tempel Abu Simbel. Na 4u bus (2u30 Egyptische uren) en 280 km verder, aangekomen op locatie. Korte uitleg door onze gids Adel en dan vrij om de tempels te bezoeken. De ene was voor Ramses II himself en de kleinere voor zijn favoriete vrouw Nefertete (hij had er nl. 40 en rond de 200 kinderen?!?!?).😋😱

Indrukwekkend als je voor deze bouwwerken staat, niet te vatten hoe ze dit voor mekaar kregen in die tijd.

Om 10u appel ad bus, terug op weg naar de boot...4 uurtjes😁, gelukkig hadden we ons hoofdkussen en konden we de leuning platleggen zodat we konden liggen en wat rusten.🤩

Just in time voor de lunch en dan.... siësta op het zonnedek 😎. Af en toe wat verandering van interieur (lees ligzetel draaien) , kwestie van comfortabel te liggen tov de ☀️.

Ondertussen voer de boot naar Kom Ombo want dat moesten nieuw aangekomen reizigers nog bezoeken..

Na dinner, weer varen, nu naar Edfu waar we de nacht doorbrengen.

's Avonds nog even danske geplaceerd in de bar en 'sex on the beach'...en na een ferm verschot door de bezoeker op ons kamer(zie foto) time you sleep...

1. Patrick doornaert:
    17 augustus 2018